Nonod^^
Assalamualaikum, Nadiah here!

Fauzan Alif's Heart ♥


Vintage Photography
Saturday, 8 March 2014 • 07:10 • 1 Comment(s)


Since the moment i first laid my eyes on you
The pain from my past slowly melted away
When i close my eyes i can feel your warm tander touch
It's almost like a dream come true

Theres no use in waiting for a miracle 
It's our fate to fight all the rough times ahead
I don't have the power to change our future or past
So boy we can't give up

Please love me with all your heart and don't let go
As time will heal my scarred heart
Theres no words in mind when i look in your eyes
You make time in this world stop

Saranghae and thankful to know you're here
You fill my heart from the emptiness
Now i have strenght and move on and break free
From all the dwelling i've done

Having you by my side is just enough
To make it thru almost anything
Walking towards a new day hand in hand as we're heading
Together into a new world

Even when i'm alone in this darken night
I'd reach ous as you put my hands in yours
From this day gonna recreate memories
As we both live together as one ~

Haii, assalamualaikum :) Finally, i had entered a new world. I mean, i have moved the new school. A school with him, a class with him. Wuhuuuuu, serious seronok xD Kau adaaaaa? Hahahahaha, riak betei ahhh -.- So now ! Serious aku cakap sekarang aku rindu dekat doctorians :') Kesian zulaikha menangis kelmarin, tapi aku tak ada langsung perasaan sedih. Tapi bila balik tetiba sedih tu muncul. Aku rasa bersalah sangat tinggalkan dia sensorang, tak ada sesape duduk sebelah dia dalam kelas. Sorry zulaikha, i'm really really sorry.

Tapi tak apa, kita hidup dan mati sebenarnya memang secara individu. Haaaa, lagi satu. Tak lupa juga hafiza, nasrin, amira, basirah, belajar sungguh-sungguh tau? Aku doa supaya korang berjaya dalam misi hidup korang. Jangan gaduh-gaduh, dengar cakap kakak kedua korang (nasrin). Jaga diri bebaik dekat db, ada masa kita jumpa. Nanti korang boleh la peluk cium aku, wahahahaha. Hadiah birthday korang pula? Nanti aku dah kerja dah ada duit aku beli la kat korang apa yg korang nak. Buat masa sekarang, tengah belajar lagi tak ada duit. Cukup la sekadar kasih sayang yg aku bagi x)


to


6 Mac 1999, Fauzan Alif :)

Selamat Hari Keluar Perut, Happy Birthday, Saeng-il Chughahabnida. Weheeeeeee, pakwe saye dah besar, tinggi, comel lagi handsome x) Semoga panjang umur dan murah rezeki. Jadilah anak yg soleh dan banggakan ibu ayah. I hope you can apply me oneday, dan saye sentiasa berdoa supaya hubungan kita kekal. Semoga awak akan jadi yg halal buat saye satu hari nanti :') Jaga kesihatan diri dan jadi la lelaki sejati. Berhenti berperangai kebudak-budakan tu, sedar diri yg awak tu dah 15 tahun. Hahahahaha, iloveyouuuuu :*




Saturday, 18 January 2014 • 07:39 • 0 Comment(s)


Demi malam ketika rasa sepi memagut resah bintang pada bulan
Biarkan lelaki ini terus memanggil manggil di kejauhan langit
Menatap kosong penuh peluh dengan hembus nafas tersesak
Dan menggigil dingin tersapu angin bersahutan dalam rinai hujan

Baru beberapa saat rasanya senja berarak tak kian berpamitan
Fajar tak juga membawa embun pada belaian pagi
Dan baru saja kemaren dekapan terasa hangat
Menyentuh pucuk – pucuk asmara
Merengkuhku dalam genggaman cintamu

Semakin hari pun sendu mengikis waktu di perasingan langkah
Merantai tangan dengan duri keindahan mawar yang tak terjamah
Lalu memenjarakan jiwa dalam gelora kerinduan yang bersenandung

Aku lelah mencumbui kerinduan ini, sayang .
Seringnya aku lewatkan lelap mengurai benang harap
Agar engkau lekas kembali saat aku terjaga

Ingin aku gulir waktu
Agar segera aku mengusap wajahmu, membelaimu
Membiarkanmu bersandar di dadaku
Mengurai resah dan gelisah oleh kusamnya waktu
Berbagi kasih dan cinta yang membelah jiwa kita
Merasai desah nafas dan detak jantungmu

Lalu aku bisikan perlahan di telingamu
Keindahan teratai yang tumbuh di tengah danau jiwa kita
Juga bahagia hari esok yang ingin kita lewati
Tentang cita-cita dan impian
Tentang besarnya cintaku untukmu

Kasih, betapa aku tak bisa jauh darimu .


Friday, 17 January 2014 • 08:29 • 0 Comment(s)



Apa makna 'cinta' dan apa plak makna 'sayang'? Adakah cinta itu lebih besar dari perasaan 'cinta' ataupun 'sayang' itu lebih mendalam dari perasaan 'sayang'? Setiap kali soalan ini diajukan, lelaki pasti mengatakan bahawa 'cinta' mereka adalah agung, terlalu besar dan tidak dapat dinilaikan oleh seorang wanita.

Aku mengerti erti 'cinta' dan 'sayang' dari pengalaman yang agak menarik. 'Cinta' selalunya menyakitkan, menyedihkan, memerlukan pengorbanan dari ramai pihak. 'Cinta' yang diagungkan tidak banyak yang kekal. 'Cinta' banyak merosakkan keyakinan diri, maruah dan juga kepercayaan seseorang terhadap kehidupan yang bahagia.

Bagi aku, perasaan 'sayang' adalah satu anugerah Tuhan terhadap makhluknya. 'Sayang' tidak semestinya dibalas oleh pihak yang kedua mahupun yang ketiga. Perasaan 'sayang' yang ada dalam diri lebih luas dan mendalam terhadap setiap makhluk yang ada dibumi ini. Melihat kebahagian orang yang kita 'sayangi' merupakan satu perasaan indah yang tak mungkin dapat dinilai dengan wang ringgit.

Bagi mereka yang sedang asyik ber'cinta', cuba fikirkan, mungkin aku yang sudah melatih diri untuk tidak mempercayai kewujudan 'cinta' di dunia ini. Tapi sekiranya seseorang itu kita 'cintai' bukankah kita tidak sepatutnya bergaduh, mungkir janji, saling memarahi dan mencurigai sesama diri.

Terpulang pada diri sendiri. Cinta pada Allah sudah semestinya. Tapi jika kita dah temui insan yg sejati, cinta itu hadir tanpa disedari. Percayalah, masih ada manusia yg baik di bumi Allah ini. Aku percaya dan sentiasa menginginkan kehidupan yang penuh dengan 'sayang' yang wujud diantara manusia.


This Is Me



Follow | Dashboard
Hi! Welcome to my blog, enjoy!
Lets Talk!


Don't use harsh word!
Put your blog url, not email!
No anonym allowed here!


Greener Archive





Credit By



Template By : YukiHaura
Basecode : AyeshaKamila
Thanks For :
Owner : Nonod